Alla inlägg under februari 2014

Av Åsa - 19 februari 2014 23:38

Nu slår våren ut i mitt köksfönster. Mina Scilla är på gång. Det är så vårigt och fint med små lökväxter inomhus så här års.
Idag har vi arrangerat ett möte om fiber (bredband ) i vår by. Det får vi tro att det blir bra när det kommer. För kommer, det gör det. Bäst att hänga på tåget med en gång annars kan det bli väldigt mycket dyrare.
Ett tips bara. ....

Av Åsa - 18 februari 2014 17:35

Idag har det varit en regndag! Tur att jag jobbar inomhus. Och tur att jag har ett varmt torrt hus att kura ihop mig i. Det går ingen nöd på mig inte. Vi har det allt bra.

Jag har limmat på en spets på krukorna i köket.

Dessa har funnits med sedan jag var liten.

Av Åsa - 16 februari 2014 15:10

Ja nu har våra tomatfrön grott och små skott har stuckit upp ur jorden.
:-)
Jag har sått frön från Akleja, Rosenflockel och Stjärnflocka. De har stått inne i ett dygn och nu idag har de fått flytta ut i växthuset för en köldperiod. Tomaterna ska strax planteras om i plantjord.

Av Åsa - 16 februari 2014 07:36

Igår var jag på scandinavium och tittade på melodifestivalen. Vilken stämning! Det blev en annan upplevelse än att sitta vid tv'n.

En bild från tidig kväll innan det hade börjat. Då var det andra som uppträdde. Därför är inte alla platser fyllda ännu.

Av Åsa - 14 februari 2014 19:55

Ja jag vet att det inte är någon idé att tro att det är vår på gång i februari. Och inte alltid i mars heller. Men jag vill så gärna odla. Lillan gillar att så frön och ta hand om blommor. "Kan vi odla lite idag mamma?" frågar hon ibland.

Bilderna ovan är från Herrljunga hembygdspark. Detta är deras örtagård.

Av Åsa - 13 februari 2014 19:31

Jag måste tipsa er om världens finaste dopsång. Den heter "Du sover sött" och en liten bit går att lyssna på här: www.kyrkomusik.se
Välj sånger till dop och leta upp sången under D.
Den är skriven av min vän Monica.
På samma sida finns även noter att köpa.
Min dopsång för tvillingar ligger oxå där, under T som i "Två små underverk".
Men den finns ju även på www.dopguiden.se
:-)

Av Åsa - 12 februari 2014 21:25

Jag var bara tvungen att köpa en kruka med tre små lökar med Scilla. De är ju så fina. Efter blomningen ska de ut i trädgården.

Av Åsa - 11 februari 2014 19:42

Titta vilket fint kakfat jag fick av Monica! !!!!!!!!
Tack snälla! Nästa gång du kommer ska det vara riktiga kakor i.

Ovido - Quiz & Flashcards