Alla inlägg under oktober 2015

Av Åsa - 25 oktober 2015 17:31

Vad vackert det är nu. Ringblommorna blommar ännu.

Vissa morgnar är stillsamt vackra.

Vissa dagar likaså...

Och vissa kvällar är magiska.
Man får njuta av denna tiden. Snart är en ny tid här, en vinter. Det är oxå vackert och mysigt.

Idag har vi gjort glögg!
Vi har samlat kottar till pysslet, som blir lite senare i år.
Perfekt söndag helt enkelt.

Av Åsa - 20 oktober 2015 13:20

Denna hösten alltså!!!! Helt fantastiskt vilket väder vi har!

Man blir så glaaaaad!!!

Av Åsa - 12 oktober 2015 09:37

Åh vilket härligt höstväder!
Igår var det riktigt varmt i solen. Som vanligt är det svårt att förstå att den första snön redan har kommit i norra Sverige.
Här blommar det fortfarande lite...

Så här ser jordärtsskocka ut när den blommar! Bilden tagen igår.

En rad med tagetes...

I växthuset kan man tända lite ljus och mysa!

I växthuset står denna gamla spade, som har tillhört min farfars farfar... Söt va?

Av Åsa - 10 oktober 2015 13:13

Kan man bo i sitt skafferi?
Jag tänkte att jag kanske kunde flytta in där!
Det är så väldigt trevligt och så finns där kakor!!!! Ha ha!

En liten korg på golvet borde få plats. Jag är ju inte så stor, så jag kan väl rulla ihop mig där kanske?? :-)

Av Åsa - 10 oktober 2015 07:13

God lördagsmorgon på er!
Här var vi uppe tidigt, då en av pojkarna hade ställt sin klocka på 05:45... Eftersom han ville upp och se på tv!!!!! Oh no!!!
Sovmorgon, vad är det?
Så nu myser liljan och jag i köket... Lite kaffe och tända ljus.

Ha en fin dag!

Av Åsa - 6 oktober 2015 19:41

I morse var det väldigt fint ute.

Hela dagen var fin idag! Men det var kallt!!

Jag gick med pappa och kollade fastighetsgränserna. Detta femstenaröret heter Jordbroås och är från 1849.
Stenen i mitten är själva gränsen och de andra stenarna visar riktningen. Snyggt va?? Här kan man stå med ett ben i varje by! Fräckt!

Av Åsa - 5 oktober 2015 20:30

Jaaaa, telefonen har varit på lagning igen. Jag fick ett meddelande om att skräpet var lagat. Går till Telenorbutiken..... Va!! Vad händer då?? De har bestämt sig för att byta ut min telefon! Jippiiiii!! Fick en helt ny! Likadan, iPhone 6! Gött!

Dock har jag inte så många bilder ännu... Det kommer!

Var i Stockholm häromdagen. Och så glad jag är att jag inte har hans arbete!!!
Må väl. Ska samla på mig bilder!
Tjing!

Ovido - Quiz & Flashcards