Alla inlägg under november 2014

Av Åsa - 30 november 2014 07:14

Trevlig 1:a advent!
Nu är tiden adventstiden här, med förväntan och glädje, med spänning och hopp. I alla fall för barnen. För de vuxna kan det innebära måsten och jäkt. För somliga innebär det ensamhet.
Var rädd om dig, ta hand om varandra.

Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det.

Av Åsa - 29 november 2014 17:20

Åååh så mysigt det är nu. Det är mysigt med mörkret och alla tända ljus! I köket hänger dessa hjärtan som min mamma gjorde en gång.

Tomtegrottan har kommit upp. Den är barnens absoluta favorit, och mysigt lyser den ju....

Jul
Av Åsa - 28 november 2014 23:54

Idag har det varit en fin dag! Soluppgången och solnedgången var fantastiska!

Soluppgång

Mitt på dagen var det mulet.

Gamla sågen i grannbyn.

Is på vår pöl.

Sjön var spegelblank!

God kväll!

Av Åsa - 27 november 2014 20:01

Ja nu drar pyntandes igång. Jag är inte färdig men har i alla fall börjat.
Jag har gjort en stjärna av sly...

I vår kyrka har man gjort adventfint.

Och gissa vem som fick körkort igår!!!!!! Bakom ratten skymtar ni honom!!!! Hurra!

Av Åsa - 25 november 2014 22:31

Det var en fin kväll idag ... Eller rättare sagt eftermiddag.

Det hinner ju börja mörkna innan jag kommer hem, så därför blev det inte så värst många bilder tagna med nya telefonen idag. Jag ger det ett nytt försök imorgon. ??

Av Åsa - 24 november 2014 20:58

Oj vilken skillnad! Jag har ny telefon! Å vilka bilder den tar. Jag lägger en provbild idag, så får det bli fler imorgon! ?

Fick en ny bok på posten idag . Bra bild, inte sant?

Jul
Av Åsa - 23 november 2014 19:50

Ja då var 18-åringens kalas avklarat och han sitter och pluggar körkort.
Idag blir det bilder från vardagsrummet. Jag är så förälskad i min taklampa.

God kväll på er! Snart börjar mitt favvo-program! Gött! Pääääs!

Av Åsa - 22 november 2014 16:33

I morse var det 2 minus ute! Härligt! Store sonen fyller 18 idag, så vi var uppe tidigt och sjöng. Sedan blev det en stund ute.

Sedan var vi vid tomtens hus. ... men han var inte hemma.

Vi kunde inte hålla oss.... det blev ena gran! Mysig lördag på er!

Ovido - Quiz & Flashcards