Alla inlägg under december 2013

Av Åsa - 31 december 2013 23:50

Gott nytt år alla! :-)

Av Åsa - 29 december 2013 08:31

Vår gran är rätt fin i år faktiskt. Ska man vara petig så bör det väl inte hänga ett fång med julgranskulor samlade på samma gren, som ni kan se att det gör på min gran.  Men jag tycker att det är fint för nedre halvan har barnen klätt och då kan det bli så här gulligt!  :-)  Granar kan se olika ut och huvudsaken är ju att man har en gran.
Jag har aldrig köpt en gran men jag antar att man är noga med hur den ser ut. Att den är jämn och fin. Ganska självklart om man lägger pengar på den.
När man bor som vi, och själv hugger sin gran så har man inte så höga krav. Inte jag i alla fall. Det viktigaste är att barnen blir glada, och det blir dom även om granen ser ut som på den nedersta bilden. Det är min kära vän som har skickat mig bilden. Hon och barnen skulle hugga gran och köra hem den på fyrhjulingen. Barnen tappade granen och mamman körde på granen. Då kan den se ut så här. Ha ha. Spelar ingen roll. Barnen var glada ändå! :-)

Jul
Av Åsa - 25 december 2013 19:13

Så var julafton över för detta året. Dax att börja planera nyår. Mat mm. För att inte tala om nyårslöften. I vår familj brukar vi ha som nyårslöfte att lära oss äta något som man tror att man inte gillar. Det var så jag lärde mig att äta oliver för några år sedan. Nu har jag jobbat på att lära mig äta brie under året som gått. Det funkar, men det är ju inte gott.... Men nu blir det nog ett år med dessertostar i bredare mening. Hmm får se hur det går. Stora dottern har under året som gått haft löfte om att lära sig äta päron. Det gick inte så bra. :-)

Synd att det inte var någon snö på julafton. Det blir så mycket mera stämningsfullt då. Kanske nästa år.

Jul
Av Åsa - 23 december 2013 15:39

Lite blandade bilder från vårt hem så här dagen före julafton!
God jul alla vänner!

Jul
Av Åsa - 22 december 2013 19:04

Nu i jultider går det åt en hel del värmeljus. Kom ihåg att peta bort det lilla fästet som veken sitter fast i, innan återvinning. Varför? Läs här:http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_miljo/miljo/article3590332.ece?service=mobile

Och glöm inte att kolla era brandvarnare. Helst att byta batteri i brandvarnaren för säkerhets skull.

Av Åsa - 21 december 2013 21:51

Knäck och kola är redan klart. Idag blev det glutenfria pepparkakor på fryst deg från Fria och mozartkulor.

Jul
Av Åsa - 19 december 2013 22:39

Makens julkrubba börjar bli färdig. Han täljer figurer och en är väl nästan klar. Så länge får lillans dockhusfigurer fylla ut. Ser ni den lilla krubban som barnet ligger i? Den är tillverkad av tändstickor! :-)

Jul
Av Åsa - 19 december 2013 16:15

Äntligen ledigt!
Och grana e klädd.
Hoppas att ni får en härlig jul och hinner mysa nu de dagarna som är kvar innan jul. Det får inte bli för mycket stress. Kom ihåg att ditt hem inte måste skina till jul, det viktigaste är att du själv skiner så du kan sprida glädje till dina nära.

Jul
Skapa flashcards