Alla inlägg under januari 2015

Av Åsa - 31 januari 2015 23:58

Snart februari...

Av Åsa - 31 januari 2015 10:23

Nu är januari strax slut. Det är ju fortfarande ett tag kvar till våren, men i februari börjar det bli dags att så vissa fröer, så snart är mina köksfönster fulla med odlingar! Men än så länge är köket ett kök, och inget drivhus! Ha ha!

Jo jag har ju varit ute och tagit sticklingar från lavendel. De har fått nya fina skott.

Och så lite vardagsrum....

Ha en kanonfin lördag!!!!!!

Av Åsa - 30 januari 2015 23:12

Idag blir det lite snöbilder...

Det är verkligen dekorativt med snö!

Av Åsa - 28 januari 2015 06:48

Åh vad jag gillar tulpaner! De gula är härliga! Men alla andra är oxå fina. Å så liksom gnisslar de sådär mysigt när man håller i dem. Ja de är mysiga.
Ett tecken på att våren inte är så långt borta.

En ny favorit är denna gul-röda snygging!

Tjusig va?
Ha en fin dag!

Av Åsa - 27 januari 2015 08:13

Ja idag blir det ego-pic
39 idag!

Av Åsa - 25 januari 2015 20:20

Det var fint och soligt en stund på morgonen... Eller om det var förmiddagen ... Jag höll på att baka till kalaset på eftermiddagen så jag tappade tiden lite. Vi är ju 4 i fam som fyller år i januari så det blev ett samlat kalas. Själv är jag 38 i nååågra dagar till!

Jag bakade kladdkaka....

...och kolasnittar. Båda glutenfria ur boken.....

...nytt fikabröd!!! Jättebra bok!

Ha en fin kväll!

Av Åsa - 24 januari 2015 19:44

Det är för gött att bo på landet. Långt borta från stress, trafik, ljud och ljus. Här blir det mörkt när solen går ner, precis som det ska vara. Och tyst är det. Sådär tyst så att det susar i öronen. Underbart!!

Om några månader ser det helt annorlunda ut. Fascinerande.

Min stooora blomsterrabatt är lite platt för tillfället. Långt ifrån sommarens prakt. Men snart kommer det att spira igen!
Ha en fin lördagkväll!

Av Åsa - 22 januari 2015 22:51

Jo såhär ser det ut nu. Mycket mera snö! Tjusigt!

Ovido - Quiz & Flashcards