Alla inlägg under januari 2014

Av Åsa - 30 januari 2014 06:45

Denna fantastiska maskin fick jag av maken och barnen!

Av Åsa - 26 januari 2014 21:20

Igår fick jag en bok. Den heter "nytt bröd" och innehåller fantastiska recept på glutenfritt bröd.
Den är på över 130 sidor och är mycket fin. Det är fina, inbjudande bilder.
Döm om min förvåning när jag öppnade boken och såg min gamla barndomsvän Maria i boken. Då är det Maria Blohm och en kompis till henne som heter Jessica Frej som har skrivit boken. Samt skapat alla härliga recept! Oj vad roligt. Bra jobbat Maria! :-)

Av Åsa - 25 januari 2014 06:34

Det är så gott som klart! En hylla ovanför makens egenhändigt byggda konsoler för gardinerna ska fästas och målas. Det är så härligt med en stor soffa! På kvällarna går jag i mörkret mellan köket och vardagsrummet och bara tittar och myser. Jag trivs så bra i dessa två rummen så jag har svårt att gå och lägga mig. Ha ha! Fånigt va?

Av Åsa - 23 januari 2014 22:22

Vårt kök har varit galet stökigt sedan helgen. Men igår fick jag äntligen kommit ikapp.

Gött att det är så stoooort! :-) Nöjd!

Av Åsa - 21 januari 2014 17:02

Jag är sååå nöjd med vårt vardagsrum. Det är verkligen "vi".

Av Åsa - 20 januari 2014 19:46

Det är härligt ändå när man får upp vanliga gardiner igen! :-)

Av Åsa - 20 januari 2014 19:43

Sista bilderna i min serie om trädgården 2013.

I den vita krukan står en helt vanlig basilika. Jag köpte den på Ica. Den blev så stor för den älskar värme och vatten.

Lin odlade vi. Fast inte sådan som man kan använda.

Maken har bytt ut en sektion i växthuset mot denna hembyggda variant. Mycket snyggare!

Egna tomater är sååå goda!

Klematisen Nelly Moser blommade ända in i november.

Av Åsa - 19 januari 2014 07:48

Hela juli....

Jag sågade till och målade skyltar till lekstugan. Då byggde jag en mini-blomsterlåda dit också.

Testrabatt med vallmo, blåklint, knekttobak, cikoria och lejongap.

Petunia, pelargon och snöflinga (det heter den väl?)

Nya perennodlingen. Den är inhägnad pga av fåren och hönsen.

Det tar sig. Här kommer blågull. Jag hittade frön på en obebodd torpgård.

Hosta, höstflox och kärleksört. Med var har min kirgislök blivit av? ?

Frösått själv!

Humle.

Söta och mysiga var de allt, våra klövsjöfår. Men de åt upp min trädgård! Så vi sålde dem efter bara ett år.

Byggde nytt....

Driver upp sticklingar. Nelly moser och vinbär.

Ovido - Quiz & Flashcards