Alla inlägg under november 2015

Av Åsa - 21 november 2015 06:59

Igår var det fint. Kallt men soligt. Första snön kom i torsdags, men den la sig inte. Mysigt ändå tycker jag.
I Trollhättan och Vänersborg hade det lagt sig lite snö såg jag på bilarna.

Avverkningen pågår och jag börjar kunna se långt...

Nu ser jag mina grannar!!!

Med ett frostigt växthus önskar jag en trevlig och mysig helg!!

Av Åsa - 9 november 2015 18:33

Ja nu har vi börjat så smått med lite höstmys här hemma.
Det tar ju sin lilla tid, så det är bra att börja tidigt.

Igår gick jag och pappa en sväng i skogen. Den ska avverkas nu och det känns väldigt tråkigt.
Den är så fin!

En gammal väg som kanske inte går att känna igen efter att maskinerna varit i farten.

Av Åsa - 1 november 2015 13:41

Ja nu är november här. Fort går det!
Ringblommorna blommar ännu.
Undrar när vintern kommer...
Jag längtar som vanligt efter december månad. Efter jul!!!
Men tiden från advent till juldagen är bäst! En enda lång förberedelse inför den stundande, mysiga julen.

Glöggen är klar om 2 veckor!! Det luktar gott.

Igår kväll var det ett fint ljus ute. Lyckades faktiskt fånga det! Hi hi

Allhelgona har varit här. Vi får tid att minnas, att tända ljus och att minnas dem som inte längre finns hos oss.
"Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det."
Hur mörkt det än är.... Så vinner alltid ljuset. Alltid!
Ta hand om varann!

Ovido - Quiz & Flashcards