Alla inlägg under november 2013

Av Åsa - 28 november 2013 18:33

Min mamma har gjort dessa fina hjärtan som varje jul får hänga i mitt köksfönster!
När jag var liten hängde dessa i vårt köksfönster och därför är det extra mysigt tycker jag. De rör sig lite pga värmen från elementet.
Sååå fina!

Barnen kom från dagis med tre fina glittriga lyktor idag. De har haft med sig servetter till dagis och kunde göra dessa fina fina lyktor!

Jul
Av Åsa - 28 november 2013 18:20

Denna sången har jag skrivit, både text och musik. Den vänder sig främst till tvillingar men även till dop eller namngivning av syskon.
http://www.dopguiden.se/musik/tva_sma_underverk.html
Jag kommer att lägga in länkar till mina andra sånger allt eftersom.

Av Åsa - 27 november 2013 10:36

Julen kom hiiiit!!!!!
Nu är det högsta växeln. Jag har dragit fram samtliga julsaker och gastar jullåtar för full hals! Håller som bäst på att sätta allt på plats. Eventuellt hinner jag jobba lite jag är hemma med barnen idag.

Jag är så nöjd med manschetterna som jag varje år sätter på ljusstakarna i köket.

Hyacint! Och rosa ska den vara! Den luktar goooodast!

Jul
Av Åsa - 26 november 2013 15:27

Igår eftermiddag när jag kom hem satte vi upp lysande stjärngardiner i barnens rum. De ville så gärna ha sådana och jag hittade dessa på Halens. Nöjda småttingar i det rummet!

När vi hämtade posten igår kväll var det så här vackert vid vår lilla sjö. Det ligger ett litet täcke med is på sjön.

Av Åsa - 23 november 2013 09:22

Jag vann en adventsljusstake på miljonlotteriet för ett tag sedan. Den får bo på pianot. Lite udda kanske men det är så bra med ljus när man spelar.
Egentligen hade jag inte tänkt sätta upp ljusstakarna ännu men det verkade lite bökigt att krypa upp i skrubben för att knöka in denna för så kort period. Och när jag väl packat upp den för att se hur den såg ut, så fick den stå framme.
Jag brukar köpa glittriga prylar att sätta på mina ljusstakar men maken kom på att vi kan använda lummer istället. Så här fint blev det! :-)

Jul
Av Åsa - 21 november 2013 16:01

Äntligen har första snön kommit! Det blir så vackert och fridfullt. Och framför allt blir det ljust! :-)
Tyvärr börjar den redan försvinna. Men jag är glad ändå för i stan fanns det inget. Lyckost oss!

Trappan i morses.

Av Åsa - 20 november 2013 21:05

Hi hi. Nu bara måste jag.... en liten dörrkrans! Så mysigt. Denna gjorde jag på vår årliga pysseldag.
Men nu har jag satt en ljusslinga i den oxå.

Jag klippte tunna slyer för ett tag sedan. De har fått ligga knutna i en båge. Efter någon vecka så band jag ihop dem med snöre och då blev det en cirkel. Den fick lummer, textilband och belysning som går på batteri. Lite smal kanske? ?? Mja den får duga! :-)

Jul
Av Åsa - 18 november 2013 20:00

Nää det är inte frost på lyktan. Det är jag som varit framme med snöspray! ;-)
Här är så milt fortfarande, men nu sägs det att snön kan vara i antågande. Det hoppas vi verkligen på. Det är så mysigt när första snön kommer och vi får sjunga "Vi ser det snöar". :-)

Skapa flashcards