Alla inlägg under april 2014

Av Åsa - 28 april 2014 23:33

Åhh nu börjar det att dofta gott från olika hörn i trädgården. Den stora brudspirean har slagit ut.

Av Åsa - 26 april 2014 20:32

Va? Så konstigt. Bilden på trädet som skulle finnas med i förra inlägget kom inte med. Jag försöker igen! Ha ha.

Av Åsa - 26 april 2014 08:03

Nu blommar vårt sötbärsträd! Vi har två sådana som vi haft glädjen att få av min farfars bror. Det är äkta kinnekulleträd! Eftersom jag har en hel del rötter i kinnekullebygden så är de viktiga träd för mig!

[Bild]

Något annat som jag inte heller kan se mig mätt på är de vita hyacinterna som blommar så fint i min trädgård. Ååh så gott dom luktar sen!

Av Åsa - 25 april 2014 18:26

Aaahhh. Min egenhändigt framdrivna Brudspirea blommar för allra första gången! Så roligt!

Av Åsa - 23 april 2014 23:23

Ja en av gossarna blev prickig igår. Idag har han fullt med prickar. Tur ändå att de är pigga, så de orkar greja och leka lite.
Jag jobbade hemma ca 6-7 timmar och sedan var vi ute i trädgården.
Jag satte ut små plantor av lejongap, japansk lykta, tagetes och isop. På kvällen täckte jag över det hela med duk, för säkerhets skull. Jag lägger ut bilder på det senare, när det har tagit sig lite.
Så länge. .....lite andra onsdagsbilder.

Akleja!
Kom liljor och aquileja.

Björk är mitt favoritträd!

Av Åsa - 21 april 2014 19:36

....i dalens famn.
Björkarna har slagit ut efter denna varma påskhelg. Det har varit mellan 17-20 grader i skuggan. Härligt!

Jag och E byggde ett nyckelpigshotell idag. Så här såg det ut innan vi säkrade det med nät.
Det är bark, krukskärvor och kottar.

Av Åsa - 20 april 2014 18:26

Härligt med sol och ledighet. Men vad trötta vi blir på eftermiddagarna. Är det all frisk luft måntro?

Längst bort är det borstnejlika, i mitten löjtnantshjärta och längst fram bergsnejlika.

En liten brudspirea som jag drivit fram från stickling.

Av Åsa - 20 april 2014 07:27

Tänk att få vakna tidigt en morgon, höra en koltrast sjunga sin sång.... sjöng vi i skolan när jag var liten. Maken har ju fixat nya foder kring fönstret i sovrummet och rullgardinen har inte kommit upp än. (Vilket är lika bra för den ska nog bytas ut). Fördelen med det är att morgonsolen väcker oss. Trevligt tycker jag!

Ovido - Quiz & Flashcards