Alla inlägg under juli 2014

Av Åsa - 31 juli 2014 16:46

En liten rundvandring i trädgården idag. Det är bra att fota så jag vet vad jag behöver jobba mer med nästa vår.

Klena humle. Störarna vajar i vinden denna blåsiga dag.

Sitt ner en stund....

Klänningen blåser. .. så även på skuggan! ;-)

Av Åsa - 29 juli 2014 20:35

I trädgården finns det smådjur. Så är det ju. Idag såg jag en snygg fjäril som jag aldrig sett förut! Svart!

Sedan dök baggen Arne upp på mitt lakan som hade hängt ute. Ja han måste väl ha hetat Arne eller Anders eller nåt i den stilen för han hade ett stort A på ryggen!

Tvätt på tork
.... vackert på något vis.

Av Åsa - 28 juli 2014 07:07

I år har vi ju grävt ett nytt land. Alla blommorna samlade på 25 kvm. Eller ja... inte alla. Men många! En solros som fåglarna har sått växer så det knakar! Den är en bra bit längre än mig men det är ju inte så svårt är klart.

Denna bilden är någon vecka gammal.

De röd-lila är såååå snygga!

Av Åsa - 28 juli 2014 06:56

Semestern fortgår. Åskan igår lättade rejält på den tryckande värmen.
Cikorian har slagit ut. Den är söt tycker jag!

Mogonkaffe i en av finmuggarna kanske?

Av Åsa - 27 juli 2014 07:41

Igår fick vi lite regn och åska. Äntligen. Det blev svalare efteråt.
Det har varit otroligt varmt väldigt länge nu. Men det ska vara "för varmt" på semestern, annars kommer jag att tycka att det inte varit någon sommar.

Lejongap

I förrgår var det 27 grader i vår lilla sjö.

Av Åsa - 23 juli 2014 20:10

Idag åkte jag och de små barnen med min vän Monica och hennes små till Herrljunga hembygdspark. De har en sån fin örtagård där. Vi åt glass och svettades i värmen!

Av Åsa - 22 juli 2014 20:59

Oj oj vad varmt det har varit idag! Över 30 grader i skuggan.
Vi höll oss mest inne idag för vi brände oss i solen på flotten i förrgår.
Mycket saft går det åt!

Av Åsa - 19 juli 2014 14:46

Då var det påfyllt

Det blir en del bad nu!

Skördat lite.

Dessa röd-lila vallmo tycker jag är vackrast!

Skapa flashcards