Alla inlägg under januari 2014

Av Åsa - 19 januari 2014 07:20

Nu är det dags att kolla igenom bilderna från i somras och fundera på hur jag ska så och plantera i vår.
Vi börjar med försommaren.

Smulgubbslandet i våras. Det vill jag utöka.

Rosa kuddflox eller om det är mossflox och vit saxifraga. Det blommar tidigt i berget.

Saxifraga igen och akleja. Dessa bilder är tagna i slutet av maj.

I början av juni hade vi jordgubbar i växthuset. I juni blommade även den blå bergsvallmon.

Överst praktriddarsporre. Nedan akleja.
Detta var maj-början av juli.

Av Åsa - 16 januari 2014 16:43

Idag har jag köpt mig en ny parfym. Jag har länge gått och luktat och suktat efter denna. "La vie est belle" från Lancome. Det betyder 'livet är vackert".

Bäst att jag tar med den till Monica ikväll så hon får dofta! :-)
Tänk så gott vi ska lukta! Ha ha.

Av Åsa - 15 januari 2014 16:40

Jag hoppas att det kommer lite mera snö!

Av Åsa - 14 januari 2014 20:15

Denna bilden tog jag i början av december, när det snöade första omgången. Jag tycker att det ser riktigt mysigt ut där inne i boa/hönshuset. I själva verket är det svinkallt! !!! :-)

Av Åsa - 14 januari 2014 20:10

Snö snö! Hurra!

Jag är så nöjd med vår lilla toa uppe. Den är verkligen trevlig! :-)
Om nu en toa kan vara det. Ha ha.

Av Åsa - 13 januari 2014 20:40

Nu är foder på plats och ny föbsterbräda byggd. I vårt rosa sovrum! :-)

Av Åsa - 13 januari 2014 20:31

Igår morse var världen äntligen vit!
Så vackert! Det är så härligt när det blir ljust!

Av Åsa - 11 januari 2014 09:19

På mitt jobb har någon hittat en gammal karta från Marks kommun i Västra Götaland. Denna någon har även skrivit en varning på kartan, med texten "Varning. Spela inte tennis i Marks kommun!" Ha ha. Jättekonstig karta! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards