Alla inlägg under mars 2015

Av Åsa - 31 mars 2015 18:56

När jag gick i första och andra klass så sjöng vi " I mars tinar snön på vårt åkerland bort. Och dagen blir längre och natten blir kort"... Och imorgon är det april! Vi går mot härliga tider!!!

Lite disigt ikväll. Men dock sol!

Landskyrkan häromdagen.

Vår kyrka samma dag. Vill minnas att det var i lördags.

Ha en fin kväll!

Av Åsa - 29 mars 2015 20:21

Idag har det varit barnkalas. Tvillingarna fyllde ju i januari, men just då var det ombyggnation här hemma och sedan opererades Erik för ljumskbråck. Så därför blev det först nu. Det var lyckat. Oskar och Erik var glada och nöjda.

Godispåsar och sugrör från helenashem.se !

Det gick att få ordning på köket efter kalaset! Ha ha.

Blåsippan står i backarna...

Prismat i fönstret sprider regnbågsfärgad glädje i mitt kök!

Ha en fin söndagkväll!

Av Åsa - 29 mars 2015 07:18

Idag blir det lite köksbilder. Nedan ser ni virkade kakor, dom är väldigt bra eftersom man inte kan äta dom. Ha ha.

Ovanför lilla köksfönstret vid diskbänken...

Under lilla fönstret vid diskbänken...

Ovanför de stora köksfönstren ...

Utmed väggarna i köket på en höjd av 1.50 går denna hylla. Ja det var lite detaljer från mitt kök. Ha en fin söndag!

Av Åsa - 28 mars 2015 08:01

Skafferiet börjar ta form. Ovanför dörren blir det rutor. Växthuset blåste ju sönder, så det blev till att använda glas därifrån.

Något sånt här kommer det att bli när det är klart. Fast hyllplanen ska målas också. Jag köpte spets som är självhäftande från helenashem.se Här har jag bara satt dit en bit för att se hur det blev. Det kommer bli jättebra!

Av Åsa - 26 mars 2015 17:44

Jahapp! Mars är snart slut. Gött att ute-perioden är nära. Här är en bild av mitt långa och något ostädade kök. Trivs gott där! Borde plocka lite, men nä! Så här ser det ut. Inte stylat. Vi bor nämligen här, det är ju ingen tidning.

Idag fyller min farmor år. Hon fyller 93. Jag är 39. Lustigt va? Omvända siffror. Grattis farmor!!!

Av Åsa - 24 mars 2015 22:20

Äntligen har de kommit! De är lite nyvakna, men på gång!

Idag kunde vi äta lunch ute i gropen igen. Där blir såååå varmt! Perfekt!
Hoppas på en fin morgondag! Natti!

Av Åsa - 22 mars 2015 09:06

Ja en söndag som denna blir det lite blandade bilder... Jag har ju gått en knypplingskurs och då kan det hamna spetsar lite överallt, tex på en damejeanne som står som prydnad i köket.

I morse var jag och kidsen uppe kl 6. Då var det riktigt vackert. Vilken tur att de väckte mig så tidigt så att jag fick se det!

Å igår kväll var det fint oxå .... Såhär... Ha er en riktigt fin söndag! Tjing!

Av Åsa - 20 mars 2015 20:36

Äntligen helg! Tiden går så fort. Det är bara måndag och fredag... Hela tiden! Önskar er en fin helg.

Älskar mitt stora kök... Här är en del av det.

Skapa flashcards