Alla inlägg under februari 2015

Av Åsa - 27 februari 2015 22:42

I morse var det en vacker soluppgång...

Sedan var det mulet och duggregn hela dagen.., men på kvällen blev det vackert igen!

God fredagskväll på er!

Av Åsa - 22 februari 2015 22:35

Idag blev det en liten utflykt till en gammal skvaltkvarn.

Den byggdes på 1500-talet.

Det ligger mycket jobb nedlagt här. Både bäcken de en gång grävt och alla stenar vid fördämningen.

Men visst är det otroligt att ett gäng stenar, staplade på höjd, kan bära huset i närmare 400 år... Det visste de nog inte när de byggde den.

Solen kom fram idag. Äntligen. Hoppas att ni haft en fin helg!

Av Åsa - 21 februari 2015 20:02

Några små krokusar har vågat sig upp genom det vassa granriset och den kalla marken. Snart är våren här... Innan vi vet ordet av. Så passa på att njuta och ta in alla förändringar som just nu, så sakteliga, håller på att ske.

Hos pappa hittade vi snödroppar. Fina.

Av Åsa - 18 februari 2015 19:44

Nu har det allt gått för många dagar mellan inläggen. Det har varit fullt upp på jobbet med mycket juridik att brottas med. Vädret har gjort att man blir trött fort tycker jag. Nu längtar jag efter solen!!!
Imorgon kommer mina pianoelever och sedan blir det körövning för mig. En toppendag helt enkelt!!

Visst är de söta dessa gamla flaskor?? Hittade här.

Farmorsmors mammas gamla strykjärn. Hon hette Tekla Tidblad och var gift Westergren. Hon levde i Hova och gick ur tiden 1923 har jag för mig. Visst är det spännande med gamla saker???

Åh jag måste visa att mina lavendelsticklingar som jag tog i januari har fått fart! Kul!

Av Åsa - 15 februari 2015 22:47

Idag har jag sjungit med kören i kyrkan. Vissa sånger sätter sig djupare än andra... De finns med under flera dagar och sjunger inombords.

I mitt vardagsrum blommar det...

Lööööv spetsgardiner!

Hoppas att er helg varit fin.

Av Åsa - 14 februari 2015 19:55

Hoppas ni haft en fin alla hjärtans dag och passat på att göra något mysigt.

Till bilden vill jag oxå tillägga att vi minns människor! De som finns där, de som fanns där... De som vi bär med oss i våra hjärtan oavsett vad som händer.

Mmmmm ha nu en fin lördagskväll! ??

Av Åsa - 13 februari 2015 06:48

Det går så fort.... Redan fredag????

Ha en fin helg!

Av Åsa - 11 februari 2015 22:21

Jahapp... Onsdag. Jag brottas med så mycket svåra juridiska funderingar på jobbet denna veckan så jag blir helt trött!
Tur är att jag släpper det så fort jag lämnat byggnaden.
Det finns andra saker att fundera på... Som varför man ändrar uppfattning ibland.

Sov gott.

Skapa flashcards