Alla inlägg under mars 2014

Av Åsa - 30 mars 2014 22:43

Japp! Så var den klar då! Rabatten för ettåriga sommarblommor! Vi satte kanter igår och idag har vi byggt en stensatt gång/bro över mitten på rabatten, så man inte måste gå runt alltihopa. Mellan de mindre stenarna på sidorna ska det växa bergsnejlika tänkte jag.

Av Åsa - 29 mars 2014 18:37

En av tvillingarna vill gärna prova på att rida på lillasysters häst. Jag trodde aldrig att han skulle våga. Om han vågade sig upp så trodde jag att han skulle bli rädd så fort hästen tog första steget. ...men nä då. Han red i paddocken i en halvtimma. Lillasyster gick med hela tiden. Det blev inte hennes häst han fick prova utan en lånehäst. Den är stor och fläckig precis som en riktig cowboyhäst!!!

Lillasyster är lång, 1.78, så ni förstår att hästen är stor! :-)

Av Åsa - 29 mars 2014 16:11

Idag tog jag en del av de stenar som kom fram när vi grävde för den nya annuellrabatten och använde dessa för att dölja en stubbe. Senare byggde jag en till.

Lite smutsiga stenar. .. de blir finare efter lite regn.

Denna är lite mindre. .. eller i alla fall lägre.

Av Åsa - 28 mars 2014 15:53

I våra trakter har det varit en underbar dag. Det sägs att resten av helgen ska bli lika fin. Bara att njuta.

I växthuset växer gräslöken så det knakar! !

Och den okända busken tar sig. :-)

Av Åsa - 24 mars 2014 21:39

I fredags var det knypplingskurs igen. Nu knypplar vi en spets som heter vitsippan. Jag ska vara så noggrann jag kan och försöka göra en lång spets, så att jag kan använda den till något. :-)

Av Åsa - 23 mars 2014 19:15

Det var lite molnigt på förmiddagen idag men sedan klarnade det upp. En riktigt fin vårdag blev det idag. Döttrarna lagade middag, så jag kunde stanna kvar ute i trädgården. Härligt!
Bilden nedan är från i förmiddags.

Här kommer små små krusbärsbuskar som har bott i växthuset i vinter. Jag tog sticklingar av dessa i höstas. Nu har de redan fått blad. Vissa mer än andra. :-)

Av Åsa - 21 mars 2014 09:14

En bild från i somras. Åh vad jag längtar efter sol! Och sommar!
Hoppas solen skiner på er!

Av Åsa - 19 mars 2014 18:35

Jag fick en bukett tulpaner häromdagen. När de hade blommat över och jag skulle kasta ut dem, så såg jag att det det var gröna kvistar i buketten. Men jag ser inte vad det är för sorts kvistar. Från vilken buske???Forsytia? (Stavas?)
Tips önskas!

Ovido - Quiz & Flashcards