Alla inlägg den 31 december 2014

Av Åsa - 31 december 2014 12:03

Årets sista dag vill jag gärna dela en nyhet med er. Vår nya hembygdssång finns ute!

Det hela började som en liten grej på skoj. Eftersom vi är valda till årets hembygdsförening så tänkte jag, som är ordförande i Långareds hembygdsförening, att vi borde ha en egen sång. Så jag skrev några rader om den bygd som ligger mig varmt om hjärtat.
Med hjälp av en duktig musiker vid namn Ulf Esborn, samt kyrkokörerna i Långared och Anten så framfördes denna på nationaldagen i år. (2014)
Under hösten har Ulf Esborn spelat in sången där jag sjunger verserna och några med mig sjunger kör på refrängen.
Sången finns på vår hemsida www.langared.se
Sprid gärna detta vidare. Besök även vårt instagramkonto @langaredshembygdsforening
Vårt varmaste tack till Ulf för att du förverkligat och förevigat bygdens egen sång. Tack till er som har sjungit in körsången.
Tack från mig, Långareds hembygdsförening och hela bygden!

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards