Alla inlägg den 26 oktober 2014

Mys

Av Åsa - 26 oktober 2014 07:20

Ja nu kommer de närmre... julkänslorna alltså.
Jag är helt galen i julen och allt kring den.
I morse blev det en tidig morgon i mitt kök med några tända ljus. Åh så mysigt!

Ljus i mitt hus!
Jag har varit ute i helgen och plockat kottar. Mest tallkottar. Nu får de ligga på tork så att de öppnar sig sådär fint. Sedan kan jag och barnen måla med glitterlim på dem. Det tycker vi är jätteroligt!

Igår rensade jag i skåpen och hittade farmors och farmorsmors gamla kok- och bakböcker. Den äldsta är från 1926.

Några kottar som redan legat på tork i ett par veckor fick bo i denna glasburk tillsammans med en ljusslinga från Balders Hage.
Ute stod den gamla lyktan kvar i regnet så den fick flytta in. För säkerhets skull får den stå på lite hushållspapper ett par dagar.

Ha en fiiiiin söndag!
Kram!

Allmänt · Jul · Kök
Ovido - Quiz & Flashcards