Alla inlägg under juli 2015

Av Åsa - 29 juli 2015 21:32

I våras byggde jag mig en låda att odla blommor i. Nu växer det i den!

Lustig färgkombination det blev. Jag mindes inte vad jag hade sått! Ha ha!

Atlasblomma tror jag att dessa heter.

Och så ringblomma så klart!

Mandelblom växer här och där i trädgården. Den är mysig tycker jag!

Gräfsnäs...

Min lilla sittplats i nya landet...

Om man vill är det ett hjärta, om man vill är det ett moln...

Solen tittade fram!
Ha en fin kväll.

Av Åsa - 27 juli 2015 10:03

Efter regn kommer sol. Det är lite kyligt men solen har i alla fall kikat fram idag! Härligt!

Av Åsa - 25 juli 2015 13:44

Igår bakade jag bullar för första gången på två år. Det har liksom inte varit roligt sedan jag blev glutenintolerant. Men igår fick jag ett ryck.
Det blev ju en upplevelse med andra sinnen i alla fall. Det var mysigt och det doftade gott.
Äta fick jag ju då hoppa över. Men barnen åt glatt.
Kaffe blev det åt mamman!

Igår var en fin kväll. Det riktigt glittrade i det höga gräset.

Jag har köpt lite fler låtsaskakor...

Jättefina. Perfekt att de inte går att äta!
Nu är det dags för tacos! Ungarna väntar.... Ha en härlig helg!

Av Åsa - 23 juli 2015 20:45

Idag har jag och de små barnen varit med Monica och hennes små på utflykt. Vi åkte till ett ställe som heter Magnolia där de har en fin trädgård och mycket annat. På vägen dit stannade vi till vid en väderkvarn.

Vi såg även fågelungar.

Lustiga hönor hade de...

En trädgård utan motsvarighet.

Jo vi köpte ett tält! 23 kvm i golvyta! Det är 2 m i takhöjd. Jättestort. Där sov vi natten till idag. Så ikväll är vi trötta! Zzzzzzz

Av Åsa - 21 juli 2015 14:46

Nu nås jag på mitt gamla vanliga nummer igen.
Jag har fått lämna in min iPhone på reparation. Så nu får min gamla samsung tjänstgöra ett tag.
Den som spar han har!
Hörs!

Av Åsa - 20 juli 2015 22:40

Har ni semester ännu? Det har jag. Lite svalt idag, men perfekt väder att greja i trädgården.

Nya blomrabatten börjar ta form. Växterna ser lite ledsna ut eftersom jag just flyttat dit dem. Jag har delat på perenner som jag redan hade.

Jag har själv lagt dit stenarna. Jag lyfte dem med kranen på traktorn. Och jag har gjort stolar och bord som synes här ovan. Där kan man dricka morgonkaffe.
Det pyramidformade blomstödet byggde jag själv idag. På håll ser det helt ok ut!! Ha ha!

Av Åsa - 17 juli 2015 20:11

Till mina släktingar och vänner som läser här vill jag tala om att min mobiltelefon har fått virus. Den genomgår en nollställning och har tuggat i 2,5 dygn nu! Så vill ni nå mig får ni ringa hem eller maila på min jobbmail.

Av Åsa - 17 juli 2015 08:00

Mera trädgårdsbilder ...

Gången genom rabatten är snart helt täckt av blommor....

Det är skönt i vattnet nu!

Min Cikoria har fått ett spel. Den ska bli ca 1 meter hög. Men denna är 2,30!!! Nu blommar den äntligen!

Smultronschersmin!

Honungsros!

Klematis President.

Lök i rader.

Ärtorna blommar.

Ärtor...

Salladen är lite klen, men den är på gång.

Vi har varit i Gränna och på Visingsö.

På Visingsö cyklade vi till Näs.

Borta bra men hemma bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards