Alla inlägg under juni 2015

Av Åsa - 17 juni 2015 22:11

I det stora landet har den första blomman slagit ut. En vallmo!

Den lyser ensam i rött, som ni ser. Då ser man den extra tydligt.

Av Åsa - 14 juni 2015 23:25

Nu har det äntligen fått fart... Nu blommar det i trädgården. Lite köpt, mycket frösått och många perenner.

Lavendel

I min låda som jag byggde för ett tag sedan växer det nu något... Ja iaf stockrosor. Resten har jag glömt vad det var, men det lär jag väl se med tiden. Ha ha!

Akleja

Mera aklejor!

Blågull. Kallas även Jakobs stege. Dessa har jag sått för några år sedan med fröer jag hittat vid ett ödetorp.

Växternas barnkammare. Här får sticklingarna bo.

Någon som vet vad detta är????

Passionsblomma i växthuset. Ja det var väl de flesta av mina blommor, så som det ser ut just nu. Ha det fint!

Av Åsa - 13 juni 2015 09:51

I torsdags sjöng vi i kören bakom Anna-Lotta Larsson. Hon hade med sig en fantastisk pianist som heter Andreas Landegren! Vilken upplevelse!

Igår blev det en tur till slottsparken.

Växthuset är min favoritplats!!!
Nu ... Ut i trädgården! Ha en nice lördag!

Av Åsa - 7 juni 2015 07:24

Idag vaknade kidsen tidigt. Det gör inte så mycket, för jag är ändå morgonpigg. Nedan är en bild från köket innan belysningen under köksskåpen kom upp.

Och här ovan är en bild med belysning. Vilken skillnad! Dock var de felmärkta, så vi har nu både varmvita och kallvita. Det blir till att byta, tror att det blir varmvita.

Plockade liljekonvalj igår...

Var på nationaldagsfirande i hembygdsgården och sjöng hembygdssången som jag skrev förra året. Det är väldigt mäktigt att höra två kyrkokörer sjunga 4 stämmor på refrängen, på en sång jag själv har skrivit. Underbart. Det är dock inte jag som skrivit stämmorna, det har Ulf Esborn gjort. Det var i alla fall väldigt lyckat och underbart roligt!!!

Av Åsa - 5 juni 2015 20:56

Igår tog Pontus studenten! Vilken lycka! Studenten är en sån där dag som man minns hela livet! Det var 21 år sedan jag tog studenten... Som igår!

Ujj framtiden väntar.....

Flaggan vajar på sin stång, lyssna på min sommarsång.... Tralala

Av Åsa - 3 juni 2015 23:18

Kom hem i eftermiddags och får en chock! Mitt i trädgården ligger en stor björk!

Vi hade väl tänkt löva inför studenten imorgon... Men en hel björk!!! Det innebär ju en del jobb. Som tur var kom inget till skada.

Ovido - Quiz & Flashcards