Alla inlägg under maj 2015

Av Åsa - 17 maj 2015 07:25

Ha ha! I förra inlägget skrev jag att alla trädgårdsbilderna i det inlägget var från Monicas trädgård. Och så fanns där inga trädgårdsbilder! Efter stormen i januari så har vårt bredband inte funkat som det ska. Det surrades ihop hjälpligt med bara lägger ner hela tiden. Därför orkade inte bilderna laddas upp! Och här i skogen fungerar sällan mobil data. Ja nu väntar vi på markbundet fiber, då blir det nog bättre!
Här är bilderna från Monicas trädgård....

Saxifraga

Trift

Saxifraga

Av Åsa - 12 maj 2015 09:17

Idag blir det en hemma-dag. Lille Erik ramlade nedför trappan igår och fick hjärnskakning. Så vi får vara hemma och ta det lugnt.

På akuten i går kväll...

[Bild]

Synd att vädret inte är roligare idag, men det kanske rättar sig till. Det hade varit roligt att greja lite i trädgården.

[Bild]

Var hos Monica igår och hennes saxifraga blommar så fint i stenpartiet.

[Bild]

Mera saxifraga...

[Bild]

Trift....

[Bild]

Alla trädgårdsbilder här ovanför är från Monicas trädgård.

Av Åsa - 10 maj 2015 21:18

Idag har jag sjungit i kören bakom Elvis... Eller ja, Henrik Åberg. Men han är minst lika bra, om inte nästan bättre! Så otroligt bra är han!!!! Vilken lycka att få en sådan chans, att få sjunga bakom honom! Wow!!! Hur lycklig som helst!!!!

Av Åsa - 7 maj 2015 07:43

Åh så vackert det är med grönt!!!!!!!
Underbart!

Ha en fin torsdag!

Av Åsa - 6 maj 2015 20:38

Något jag har funderat på ibland är när våren slutar och det istället blir försommar? Någon som vet? Som just nu tex.. Är det vår eller försommar? Vår va? Tror det!
Men vad jag eg vill säga är; att vi får inte glömma att lyfta blicken nu under våren. Det är nu det händer!!!!

Vänersborg idag...

Hemma. Vår kyrka under rengntunga skyar med solens strålar som förgyller allt!

Av Åsa - 4 maj 2015 20:40

Igår målade jag klart blomlådan som jag byggde förra helgen. I den ska det växa stockrosor tänkte jag. Jag har satt ner de som jag drivit upp inne.

Plus lite annat....

Saxifragan blommar fint nu. Den är verkligen söt.

Här kommer murklocka... Det blir blåa söta blommor till sommaren.

Vintergröna...

Jag är väldigt förtjust i taklök. I min stengång växer de om vartannat.

Och i en ihålig stubbe....

Mmmm det ser väl inte mycket ut för världen kanske... Lavendel... Men jag tog sticklingar i januari och hackade med stort våld fram sand ur en frusen sandlåda. Där satte jag mina sticklingar och nu har de fått fina rötter. Lite klena ännu, men det kommer nog ändra sig under sommaren.

Ett körsbärsträd från Kinnekulle finns i min trädgård. Jag har ju lite rötter i den trakten och tyckte därför att det vore roligt med ett äkta kinnekulle-träd. För ca 10 år sedan var vi hos farfars bror, som bodde intill Kinnekulle. Han grävde upp tre körsbärs-slyer som han hade på sin mark och dessa fick vi. Ett åt haren och rådjuren upp, men två träd finns kvar! Jätteroligt.
Nu börjar det blomma!!!
Ha en fin kväll hörrni!

Av Åsa - 2 maj 2015 19:23

Nu är det dags att plantera ut alla små plantor som står i varje fönster.

Det har kommit en del blommor. Det är ju lite kallare här pga att det är nära till berget här. Det brukar kyla ganska länge på våren.

Vintergröna.

Saxifraga.
Ja, som sagt, det tar sig... Sakta men säkert. Idag har jag krupit omkring och rensat, rensat, grävt, rensat... Heeelt slut! Nu... Godis!
Ha en fin lördag.

Ovido - Quiz & Flashcards