Alla inlägg under april 2015

Av Åsa - 2 april 2015 20:19

Idag har det varit strålande väder. Jag jobbade halvdag och parkerade mig ute i solen när jag kom hem. L är lite förkyld så de små var inne och spelade tv-spel. Så var de glada och nöjda! Ha ha!

Kvällen var helt amazing! Jag och J kastade oss i bilen och åkte till sjön för att försöka få några fina bilder. Men solen sjönk snabbt... Någon bild blev det dock.

Hoppas på fint väder imorgon oxå! Tjing!

Av Åsa - 1 april 2015 19:22

Idag har jag jobbat i Uddevalla. Jag var lite tidig och mötet skulle börja först halv tio, så jag tänkte leta upp kyrkan. Jag hade sett tornet när jag åkte in genom staden. Eftersom jag gillar kyrkor så ville jag naturligtvis dit. Jag kom till ett stort berg! Där uppe såg jag tornet. Så här såg det ut.

En brant smal trappa ledde upp. Jag insåg att det nog inte var den vanliga vägen dit, men jag traskade upp.

Närmar mig toppen och förstår att det nog bara är ett torn... Utan kyrka. Jag har en fobi... Löjlig sådan... Jag är rädd för kyrkklockor! Ha ha! Skratta ni! Tyck att jag är fånig! Varsågod! Men det är sant! Så när jag närmar mig toppen och inser att detta nog är en ensam plats med bara ett klocktorn så börjar hjärtat slå... Huuu. Men beslutsamt går jag upp, för min hjärna förstår att det inte är något att vara rädd för.

Åh så glad jag är för att jag gick dit! Jättefint! Orsaken till att endast tornet står här är att den stora stadsbranden 1806. Då brann kyrkan ner och bara tornet stod kvar. Med restaurering kunde det räddas. Kyrkan byggdes sedan upp nedanför berget. Väl värt ett besök!

Skapa flashcards