Alla inlägg under juni 2014

Av Åsa - 30 juni 2014 21:55

Ja så här ser det alltså ut i trädgården just nu. Där kan jag gå omkring och bara mysa!

Detta är Johannas konfirmationsros. Jag tog en stickling av den och den har tagit sig!

Av Åsa - 29 juni 2014 09:14

Njut av dagen!

Av Åsa - 26 juni 2014 17:50

Yes idag slog den ut!!!

Av Åsa - 25 juni 2014 22:37

Nuuu slår den snart ut. Vår första vallmo i rabatten. Jag trodde att den skulle bli röd, men den blir visst lila. Hmm. Nåväl det blir fint ändå.
Höga är dom i alla fall, till midjan på mig.

Av Åsa - 23 juni 2014 20:13

I helgen slungade maken honung. Vi låter den vara flytande, det brukar vi göra så här års. Det är perfekt när man grillar. Det var 27, 5 kg vilket blev 52 burkar. Mmmmmm.

Kom ihåg att honung är nyttigt. 1 tsk varje dag, minst!

Av Åsa - 22 juni 2014 20:23

Maken har slagit gräs och gjort en höjässja. Så fint!

Min favoritäng!

En gammal stängselstolpe av ek i kanten på ängen.

Feta vallmoplantor som går nästan till höften på mig.

Med enorma knoppar! !!

Stenbron syns snart inte. ..:-)

Av Åsa - 20 juni 2014 20:44

Härligt med midsommar! Imorgon är det sommarsolståndet och årets längsta dag! Sedan blir dagarna långsamt kortare. Fåglarna kvittrar som bäst fram till midsommar sedan hörs de tyvärr lite mindre. Det som ökar från och med nu är myggor och getingar! Ha ha! Upplyftande? Det är inte min mening att varken vara negativ eller att överdriva åt det positiva hållet. Det är bara ren och skär fakta.
Det enda vi kan göra (eftersom vi inte kan påverka årstiderna) är att inte rusa på i hög fart och missa allt vackert som finns runt omkring oss. Strunta i om disken står kvar på bordet eller om du inte har städat. Stanna, titta, ta in det du ser och ta vara på hur det får dig att må.

Men sommaren har mycket härligt kvar att ge! Framför oss har vi varma lata julidagar. Dopp i sjön. Underbara blommor. Semester. Grillkvällar.
Sommaren är härlig!

Av Åsa - 14 juni 2014 22:34

Oj vad det växer nu!
Jag hade tagit en bild på nya rabatten den 6 juni och en ny bild idag. Det är inte många dagar emellan men det är stor skillnad.
Jag lägger bilden från 6 juni först och sedan bilden från idag.

Jag provade att gjuta ett rabarberblad. Det var roligt. Ett hjärta blev det oxå.

Här är det rosenbuskar på gång. Det är rotskott från en gammal sort. Den doftar otroligt gott och rosigt. Jag har några små knoppar på gång för första gången på vår rosbuske.

Backtimjan.

Vallmon blommar i slänten.

Skapa flashcards