Alla inlägg under oktober 2014

Av Åsa - 11 oktober 2014 22:05

Gäsp så trött man kan vara då!
Idag på eftermiddagen och kvällen så var jag på en riddarorden och tog emot ett stipendie till vår förening.
En ovanlig upplevelse.
Så nu är jag helt slut!
God kväll!

Av Åsa - 10 oktober 2014 19:18

Det är förvånansvärt många blommor som fortfarande blommar. Tio sorter tog jag kort på idag på eftermiddagen. Men det finns några fler.

Pense

Tagetes.

Vit lejongap. Vi har gul oxå.

Oxå lejongap.

Ringblomma.

Klematis Nelly Moser.

Lavendel.

Rosenskära. Det blåste lite så jag fick hålla still den.

Blåklint.

Av Åsa - 9 oktober 2014 22:22

Jag gillar spetsgardiner! Det är en härlig känsla dom ger.

Det påminner nog om barndom för de flesta tror jag. Vita spetsgardiner som fladdrar i vinden och rosa pelargoner på fönsterbrädan. Mysigt!

Solnedgången var fin idag. Enligt dottern ska morgondagen bli fin om solnedgången är vacker.
Vi får väl se!

Av Åsa - 6 oktober 2014 22:49

Ja man kan undra. ... är det oktober??
I helgen har det varit 18-20 grader i skuggan. Ca 35 i solväggen. I oktober, 4-5 okt. Jag skriver 5-års dagbok och har gjort sedan 2009, så jag kan tala om vad vi haft för väder 4-5 okt dessa år. Ok....
2009 - regn
2010 - växlande molnighet 16 grader.
2011 - blåsigt, regn 14 grader
2012 - regn 12 grader
2013 - sol ena dagen och regn andra 10 grader båda dagarna.
Så nog har vi ett underbart väder!

Plockat i förrgår! !

Farfars båthus... det är lite illa däran.

I lördags var vi i vara konserthus och lyssnade på sonen!

God kväll på er!!!

Vab

Av Åsa - 4 oktober 2014 06:39

Det har blivit några dagar vab. Barnen har åkt på en ordentlig förkylning. Men nu är de på bättringsvägen. Skönt.

Hyggen är inte alltid så snygga men när dimman ligger där i dalen en tidig morgon så är det ändå ganska fint.

Hösten är så vacker!

Ja av barn får man höra sanningen! Ha ha!

Av Åsa - 3 oktober 2014 00:27

Det är en härlig oktober vi har. Idag var jag hemma med sjuka barn. Passade på att gå ut i trädgården och plocka en bukett blommor! I oktober!

Tomater i hjärtform! :-)
En liten ynklig gurka och alla tomaterna är från växthuset. Oktober. . Var det va?

En ny dag väntar. Mycket spännande och roligt ligger framför oss! Må väl allihop! Snart ä re helg!
Kram.

Ovido - Quiz & Flashcards