Alla inlägg under maj 2014

Av Åsa - 10 maj 2014 20:05

Ja då var halv konfirmationen gjord. Redovisning idag och främmat.
Imorgon är det själva konfirmationen.
Idag hade vi jättefint väder och flaggan gjorde sig fin i solen.

Dottern sjöng i kyrkan och det var sååååå vackert!

Av Åsa - 10 maj 2014 08:17

Lite blommor är det på gång i trädgården och i växthuset. Men kylan som följde efter värmen för några veckor sedan har fått det mesta att stanna av. Bina flyger inte gärna ut i svalare väder så risken finns att polineringen av blåbär och körsbär blev dålig i år. Vi får vänta och se. Tur att inte äppelträden blommar ännu.

Saxifraga och akleja.

Bergsklint mm.

I nya bädden under duken börjar det växa.

Bergsnejlika.

Jordgubbsblomma.

Rhododendron.

En annan saxifraga.

Kuddflox.

Av Åsa - 7 maj 2014 15:01

Gissa vad jag gör. ....
Ha ha.
Jag klipper gräs!! Visst ser det jobbigt ut? Gäsp.
Jag rekommenderar alla att köpa robotgräsklippare! Det är fantastiskt! :-)

Av Åsa - 3 maj 2014 15:27

Hoppas att ni har en trevlig lördag allihop! Här har det varit barnkalas. Nu power-slöar jag i soffan en kvart, sedan är det dags att hoppa upp och platta hamburgare till kvällen. Vi får främmat och jag gissar att 26 hamburgare ska räcka. Tur att jag har tre stekpannor och en stor gasolgrill. Maken brukar baka hamburgerbröd, men det var lite att ta i för min del. Det blir köpe-bröd. :-). Maken är på motorsågskurs hela dagen så jag kan inte räkna med någon hjälp. :-) Men det gör, men det gör, ingenting! Tjohej.

Av Åsa - 2 maj 2014 20:25

Visst är det härligt med frisk luft i tvätten? Det finns inte mycket som slår den doften. Kanske doften av bäbisar och nyfödda kattungar! :-)

Av Åsa - 2 maj 2014 17:07

Jag är kaninskötare nu när stora dottern är på läger. Det går bra faktiskt! Fast jag vågar inte bära omkring dem och mysa, då biter de säkert mig!

Av Åsa - 1 maj 2014 20:04

Jag jobbade med att klippa med sax under prydnadsbuskar och utmed kanter. Det gör så stor skillnad! Då blev jag kvar en stund under brudspirean. Jag hade aldrig tänkt på att den är vacker även från den vinkeln. Trevligt. ...

Ovanifrån. ...

Humlen är på väg upp.

Planterade om tomatplantor.

Saxifraga.

Vintergröna, bergsnejlika och murklocka.

Nya små land växer fram på baksidan.

Dax att göra en andra städning i växthuset. Men jag börjar med att piffa upp med två nya rosa ljuslyktor.

Ovido - Quiz & Flashcards