Alla inlägg under mars 2014

Av Åsa - 16 mars 2014 18:01

Idag har maken kört igenom grönsakslandet med jordfräsen. Det blev fint.
Sedan började jag med att gräva för att utöka anuellrabatten. Både maken och store sonen hjälpte till genom att gräva och köra med jordfräsen.

Grönsaksland

Oj vad stort det blev!
Maken räknade ut att det var 25 kvm. Han frågade om jag tror att jag klarar mig med 25 kvm blommor. Ha ha!!! Jaaaa! :-)

Av Åsa - 15 mars 2014 13:22

Idag har jag städat lite smått i växthuset. Under bubbelplasten hade det börjat grönska.

Saxifraga.

Gräslök.

Taklök.

Smultronschersmin, stickling från i höstas.

Krusbärssticklingar från i höstas.

Flera sticklingar som överlevt första vintern.

Olivträdet har överlevt.

Sådde lite dill idag!

Min sittplats. Det är mycket varmt i växthuset. :-)

Köpte ju penséer för ett tag sedan. Några får bo i växthuset och lysa upp tillvaron där!

Av Åsa - 14 mars 2014 19:54

Ja odlingarna växer. I söndags sådde jag frön från Vallmo, Isop och tomat. När jag kom hem från kursen igår hade det redan kommit upp!

Jag satte även en knöl från rysk martorn. Se så fin den är!
Man blir glad när det växer och gror! :-)

Av Åsa - 14 mars 2014 16:33

Ja har köpt en hår-pryl. Det är som två kammar som sitter ihop. Man kan göra jättetrevliga håruppsättningar.

Finns på www.kikis.se
!!!!!
I flera olika varianter. Kolla in, vettja!

Av Åsa - 7 mars 2014 23:00

Penséerna räckte inte. Det blev till att köpa fler. Och en bellis (tusensköna) och pärlhyacint. Nu ska jag avvakta lite med utomhusjobbet, sedan ska mina Gladiolus ner. Så länge blir det förkultivering av fröer inomhus.

Av Åsa - 5 mars 2014 21:29

Ja, nu har det konstaterats att våren är här. Det har varit plusgrader tillräckligt många dygn. Idag köpte jag penséer. Mycket vårlikt kan det väl inte bli?
De ser lite ledsna ut nu när de är nyplanterade, men om några dagar är det nog full styrka.

Av Åsa - 2 mars 2014 19:40

Lille E ville så gärna ha piratkläder idag. Snälla mamma... du kan väl bara sy lite?
Ja, ok. Piratkläder behöver ju inte vara perfekta. De ska ju vara lite trasiga, näst intill. Byxor och väst hann jag med ikväll i alla fall. Och lille E blev nöjd och glad!

Av Åsa - 2 mars 2014 14:23

Igår insåg jag att jag glömt att klippa ner mina ölandstok och klematis. Så lite sent fick jag nu gjort detta. Då såg jag att det var fullt med knoppar. Mjaha det var inget att fundera över, det fick bli två stora krukor med sticklingar. Så får vi se om de tar sig. Det är alltså rosa och vit tok samt klematisen Nelly Moser.

Skapa flashcards