Alla inlägg under februari 2014

Av Åsa - 3 februari 2014 19:35

Oj oj oj! Sicka goa!
Jag har bakat linfröfrallor ur boken "nytt bröd" som jag tipsade om häromdagen. Inte bakat på glutenfritt mjöl utan på helt andra alternativ. Såååå goda!
Mina flöt ut lite och blev mer som en korsning mellan fralla och tekaka. Men jag tycker att det blev bra ändå!
Och de små barnen älskar dessa! De höll på att äta upp alltihop! :-)

Det som är så bra när man bakar ur denna boken (har bara prövat 2 recept) är att man slipper mecket med att få till fingervarm vätska till degen. Man bakar med kall degvätska. Fast sedan ska det stå i 1, 5 - 2 timmar. Så det får man ha med i planeringen. :-)

Av Åsa - 1 februari 2014 16:01

Vissa saker eller platser i hemmet är man ju extra förtjust i.
Fast de är inte av det dominerande slaget. Ha ha. Men idag blir det bilder på mina favoriter.
Samtidigt vill jag passa på att gratulera min lillasyster som fått jobb som notarie på tingsrätten! Bravo!

Kockumsbyttan hittade jag i farmor och farfars sjöbod.
Lyktan är från makens farfar.

Har man ingen skorsten så får man ha en liten kakelugn! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards