Alla inlägg under februari 2014

Av Åsa - 10 februari 2014 22:47

Maken har semester nu på sportlovet och är hemma med alla barnen. Nja inte alla. Den store får hoppa in och jobba för sin pappa. Så honom får de köra till jobbet på morgonen.
När jag kom hem i eftermiddags så blev jag minst sagt förvånad när jag såg mitt köksgolv.
Maskeringstejp är bra till mycket. Maken är verkligen uppfinningsrik! :-)

En hage och en balanslinje.

Av Åsa - 9 februari 2014 19:31

Maken röstar på denna tapeten. Han brukar ha rätt... ha ha... så det kanske blir den.
Det är en tapet från Duro som heter Hudiksvalls teater.

Bilden är från Duros hemsida.
Fin. Jag gillar den mest i grönt, men jag ska ta mig en verklig funderare. Det brukar inte gå fort när jag funderar på heminredning, så kanske har jag funderat klart om ett halvår eller så. Ha ha.

Av Åsa - 9 februari 2014 11:31

Nu kunde jag inte längre låta bli. Det fick bli en liten tomatsådd idag. Fyra frön. :-)

De sitter två frön i varje mjölkpaket. Inte så vackert med mjölkpaket i fönstret kanske. .. men det blir roligt och gott i sommar!

Av Åsa - 8 februari 2014 19:26

Ha ha!! Nääää. Fyyy vilken färg! Den är inte ful, men den passar då rakt inte på vår hallvägg. Det blir dessutom för mörkt. Nä! Det gick inte!
Så nu har vi gjort en ny bedömning (som galenskaparna säger).... den nya visionen är vit panel vid själva entrén, vit trappa och en gammaldags tapet i resten av hallen.

Jag kikade in på duro för att kolla på deras gammalsvenska kollektion. Hipp hurra, de har en ny liten kollektion som heter "historiska tapeter". Tack för det!
Det blir nog en riktigt gammaldags tapet med mycket färg och mycket mönster. Eftersom det blir en hel del vit panel så går det nog bra.
:-)

Av Åsa - 7 februari 2014 19:17

Nu börjar det bli dags att fundera på hur hallen ska se ut. Jag har tittat mycket på www.houzz.com och sett en färg som heter Duck-egg. Jag har tidigare sett den på Laura Ashley. Den är väldigt snygg ihop med vitt. Så nu är frågan vilken av dessa det kan vara.

En annan fråga som vi klurar på nu är om vi ska bygga stängda trappsteg i trappan. Eller om vi kanske rent av ska bygga in utrymmet under trappan med en skrubb. Problemet är bara att vi har ett element under trappan.
Mja vi kanske får nöja oss med att måla om trappan. Vit och med gråa steg????? Ja som sagt, det finns lite att fundera på.

Av Åsa - 6 februari 2014 16:26

Idag är det sådär grått ute. Då får man med gott samvete mysa en stund i soffan, med en filt.
Kom ihåg att mysa i soffan ibland. Mitt på dagen och inte bara på kvällen. En mysande mamma är bra!
Släpp alla krav och måsten en stund och bara slappa! Nyttigt.

Så här ser det ut från mitt soffhörn.

Av Åsa - 5 februari 2014 22:02

Jag loggade in på försäkringskassan idag, gissa varför, och där stod det "Välkommen till vabruari". Ha ha. Sant, men kanske inte så värst upplyftande! :-)
Vab är väl typiskt för februari vare sig vi vill eller inte.
Nåväl, just nu håller jag på att finslipa på en ny sång. Den är så gott som klar. Monica säger att den är bra.... hmmm min kritiska sida vill inte hålla med riktigt. Men jag får snart släppa greppet och anse att den är klar.
Ska bli spännande att se hur den kommer att användas. Ni får veta mer om detta senare, annars kanske någon annan knycker min idé.

Av Åsa - 4 februari 2014 22:02

Idag har jag varit på kurs i knyppling. Oj vad roligt det var! :-)
Vi började med en liten söt spets. Jag kunde inte sluta. Så nu måste jag få tag i en knyppeldyna med tillbehör. Verkligen jätteroligt!

Detta hann jag göra idag. Gulligt va???

Ovido - Quiz & Flashcards