Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Åsa - 19 januari 2014 07:48

Hela juli....

Jag sågade till och målade skyltar till lekstugan. Då byggde jag en mini-blomsterlåda dit också.

Testrabatt med vallmo, blåklint, knekttobak, cikoria och lejongap.

Petunia, pelargon och snöflinga (det heter den väl?)

Nya perennodlingen. Den är inhägnad pga av fåren och hönsen.

Det tar sig. Här kommer blågull. Jag hittade frön på en obebodd torpgård.

Hosta, höstflox och kärleksört. Med var har min kirgislök blivit av? ?

Frösått själv!

Humle.

Söta och mysiga var de allt, våra klövsjöfår. Men de åt upp min trädgård! Så vi sålde dem efter bara ett år.

Byggde nytt....

Driver upp sticklingar. Nelly moser och vinbär.

Av Åsa - 19 januari 2014 07:20

Nu är det dags att kolla igenom bilderna från i somras och fundera på hur jag ska så och plantera i vår.
Vi börjar med försommaren.

Smulgubbslandet i våras. Det vill jag utöka.

Rosa kuddflox eller om det är mossflox och vit saxifraga. Det blommar tidigt i berget.

Saxifraga igen och akleja. Dessa bilder är tagna i slutet av maj.

I början av juni hade vi jordgubbar i växthuset. I juni blommade även den blå bergsvallmon.

Överst praktriddarsporre. Nedan akleja.
Detta var maj-början av juli.

Skapa flashcards